Informasjon og betingelser ved kjøp via Interiørbutikken AS nettsider. Vennligst les informasjonen nøye innen du bestiller, har du spørsmål angående garanti ta kontakt. Ved retur benytt vårt returskjema.
Kjøp
Avtale om kjøp inngås når du bekrefter din bestilling. Ordrebekreftelse genereres automatisk og sendes til din oppgitte e-postadresse. Ved eventuelle feil i f.eks. angivelse av pris, leveringstid osv. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Du kan selvfølgelig velge å avbestille din ordre uten kostnad, så lenge dette gjøres innen 3 dager fra ordren er plassert.
Pris
Alle priser er oppgitt inkl. moms (25%). Vi tar forbehold om at enkelte priser kan være feil eller ha avvik fra pris i butikk. Du vil da bli informert om at prisen rettes. Klarna behandler din betaling med SSL kryptering for din sikkerhet. Dine betalingsopplysninger deles ikke med Interiørbutikken eller tredjepart. Ved bestilling som krever faktura tilkommer det et gebyr på 60,-.
Rabattkoder
Rabattkoder kan normalt ikke brukes i kombinasjon med andre tilbud og rabatter. Enkelte rabattkoder har begrensninger for hvilke kategorier og hvilke varer de kan benyttes på. Velkomstrabatt gjelder kun én gang per kunde, kun på ordinær prisede varer. Rabattkoder kan ikke benyttes på gavekort. Rabatt trekkes automatisk på den aktuelle/de aktuelle varene dersom rabattkoden er lagt inn riktig og er gyldig for gjeldende kategori/vare.
Frakt
Lagervarer har en leveringstid på 3 til 10 arbeidsdager, bestillingsvarer kan ha variabel leveringstid ut ifra produsent og produsentens lagerstatus. Det opplyses om produkter som ikke er på lager. Bestillingsvarer har en normal leveringstid på 2-10 uker avhengig av produkt og leverandør. Vi tar forbehold om varer som produsenten ikke klarer å levere innen den normale tidsrammen. Vi leverer kun i Norge, priser på frakt vil variere avhengig av valgt leveringsmetode, vekt og pakkens størrelse. Ditt postnummer er også avgjørende for hva det endelige fraktbeløpet blir. Vi kan derfor ikke alltid oppgi nøyaktig frakt før du har gjennomført bestillingen. Forsendelser nord for Trondheim ligger i en dyrere fraktsone. Det tilkommer derfor ekstra frakt for disse postnummerne.
All levering skjer med Posten eller Bring med mindre annet er avtalt, mindre varer leveres som normal post og kan hentes i din nærmeste Post i Butikk. Større varer sender vi med Bring, og det vil da tilkomme ekstra frakt på forsendelser. Du varsles om eksakt frakt før varene blir sendt ut. Velg Klarna Faktura som betalingsløsning ved kjøp av møbler slik at beløpet eventuelt kan justeres direkte på fakturaen før betaling.
Større møbler: Frakt oppgis normalt etter bestilling. Prisen er avhengig av leveringsmetode, pakkens størrelse/vekt og ditt postnummer. Ta kontakt på salg@interior-butikken.no dersom du har spørsmål om frakt. FRI FRAKT GJELDER ALDRI PÅ MØBLER. Er frakt satt til 0,- ved bestilling vil dette komme i etterkant.
Du kan alltid spore dine varer selv, også via Postens egen sporingsfunksjon.
Hente i butikk
Du kan velge å hente varene dine (fraktfritt) hos IN-teriørbutikken i Tønsberg innenfor våre åpningstider. Varene kan hentes mellom klokken 10-17 på hverdager og 10-16 på lørdager. Enkelte varer ligger på eksternlager, og er ikke klare for henting før én virkedag etter bestilling. Varene er ikke klare til å bli hentet før du har mottatt hentemelding.
Hente selv på Posten
Hent på postkontoret eller post i butikk er enkelt og fleksibelt. Du vil bli varslet på sms når pakken kan hentes på ditt nærmeste utleveringssted. Dersom ikke annet oppgis er dette vår standard leveringsmetode, også ved levering av større varer.
Hjemmelevering på kvelden
Å få pakken levert hjem på kvelden er både enkelt og bekvemt. Levering skjer mellom kl. 16-21 og tilbudet gjelder alle byer og større tettsteder i Norge. Du vil bli varslet om forventet leveringsdag på sms. For at du skal slippe å vente hjemme, sendes det også en sms når pakken er klar for utkjøring, og Posten ringer 30-60 minutter før de kommer hjem til deg. Dersom du ikke er hjemme, og pakken ikke kan leveres på det varslet tidsperiode blir du fakturert 500,- for ekstra utkjøring. Dette beløpet gjelder uansett pakkens størrelse, og kommer i tillegg til allerede oppgitt frakt. Alle pakker leveres innen 1-5 arbeidsdager og kan spores på posten.no
Hjemmelevering dagtid – Bring
Brukes ved varer over 35 kg. Levering skjer til tomtegrensen hvis du bor i villa og i hoveddøren i eiendommen hvis du bor i leilighet (ellers så nære som speditørens bil kan komme). Innbæring inngår normalt ikke i leveransen, men Bring er ofte behjelpelig med dette. Du vil bli oppringt for å avtale leveranse når sendingen har kommet til speditøren. Dersom du ikke er hjemme, og pakken ikke kan leveres på det varslet tidsperiode blir du fakturert 500,- for ekstra utkjøring. Dette beløpet gjelder uansett pakkens størrelse, og kommer i tillegg til allerede oppgitt frakt.
Viktig!
Dersom det har oppstått transportskade eller feilekspedering vennligst ta kontakt snarest og innen 1-2 dager. Om skaden er synlig ved levering gi beskjed/skriv på fraktbrev til sjåføren slik at skaden kan dokumenteres. Husk å ta vare på all emballasje.
Retur eller skade
Hvis det er feil på varen eller det er feil på leveransen betaler Interiørbutikken returporto gjennom returseddel. Om produktet er skadet ved levering må dette meldes fra omgående på salg@interior-butikken.no eller tlf. 33 33 06 40. For at vi skal kunne reklamere skaden ovenfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader. Det er derfor viktig at du pakker opp produktet og kontrollerer at det er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Lagerstatus
Interiørbutikken tilstreber seg å gi så korrekt informasjon som mulig om våre produkter, leveringstider og lagerstatus.
Vi tar imidlertid forbehold om at skrive/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår markedsføring. Vi tar også forbehold om at lagerstatus kan avvike fra hva som er oppgitt på våre nettsider.
Ikke avhentet vare
For pakker som ikke hentes forbeholder Interiørbutikken seg retten til å debitere kunden 199,- i ekspedisjonsavgift, samt returfrakt- og håndteringskostnader. Interiørbutikken har salgspant iht. Pantelovens §3 14-22 inntil kjøpesummen er fullt ut betalt. Selgers erstatningsansvar begrenser seg for et hvert tilfelle til solgte varers kostende.
Angrerett
Hos oss har du åpent kjøp i 30 dager. Om du ønsker å bytte/returnere noe trenger du ikke oppgi noen grunn til oss. Frakt og returomkostninger dekkes av kjøper. Ved retur av varer skal varen returneres i den stand den ble mottatt i, ubrukt og i original emballasje. Så snart vi har mottatt varen, refunderer vi beløpet for varen til deg. Fraktkostnader refunderes ikke. Returkostnader dekkes av kunde.
Skreddersydde produkter, salgsvarer, bestillingsvarer og firmaordre faller ikke inn under angreretten. Husk å benytte vårt returskjema (pdf) og legge ved en kopi med returen. Last ned angrerettskjema (pdf) her. Bestillingsvarer/varer på restordre er varer som bestilles til hver enkelt kunde, og som ikke lagerføres. Merk at for disse varene gjelder ikke angreretten. Varene kan ikke byttes eller returneres, med unntak av varer som er skadet eller har mangler iht. Forbrukerkjøpsloven. Endringer eller avbestilling av slike ordre må skje innen 3 dager fra bestilling. Etter dette er din ordre bindende.
Reklamasjonsrett
Interiørbutikken AS følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsrett, noe som innebærer at du har to års reklamasjonsrett etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd følges og at normal aktsomhet utøves.
Tvist
Klager eller tilbakemeldinger sendes via vårt kontaktskjema